This site has limited support for your browser. We recommend switching to Edge, Chrome, Safari, or Firefox.
Congratulations! Your order qualifies for free shipping You are €60 away from free shipping.

Frakt & Orderinformation

Nedan finner du svar på våra vanligaste frågor. Hittar du inte svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss på info@zetas.se.

Gäller ditt ärende en order? Hör av dig till oss och ange namn, email-adress, ordernummer samt bifoga bilder vid reklamation.

 

Hur vet jag om min order gick igenom?
Svar: Du kommer att få en orderbekräftelse via mejl från oss när vi mottagit din beställning. Om du har frågor gällande din order, kontakta Zetas kundtjänst här. Om du inte fått något mejl kontrollera din skräppost.
Spara alltid din orderbekräftelse för eventuella kontakter med Zetas kundservice
När din order är behandlad och skickad får du en leveransbekräftelse. I bekräftelsen står ett spårningsnummer som du kan använda för att följa din försändelse.
När försändelsen lämnat oss levereras den till din hemadress inom 1–3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor. På PostNords hemsida kan du skriva in ditt spårningsnummer för att följa din försändelse, något som vi rekommenderar.


Vilka betalsätt erbjuder ni på Zetas?
Svar: Zetas e-handel erbjuder olika betalsätt. Dessa anges i kassan och på webbplatsen. Zetas Trädgård samarbetar med Klarna för säkra online betalningar. Med Klarna checkout handlar du säkert och snabbt i kassan med hjälp av din mejladress och postnummer. Du kan välja att betala mot Klarna direkt, faktura, delbetalning, med kreditkort såsom Mastercard, Eurocard och Visa, banköverföring eller med swish. Läs mer om Klarna och de olika betalalternativen på www.klarna.com

Kan jag ändra namn eller adress på mitt paket?
Svar: Du kan tyvärr inte ändra namnet eller adressen på ett paket som är schemalagt för leverans. Kontakta Zetas kundtjänst så snart som möjligt om vi ska ha en chans att hinna ändra uppgifter innan ordern börjar hanteras.

Varför är varan slut i lager när jag kommer till kassan?
Svar: Eftersom varan inte reserveras när du lägger den i varukorgen kan det förekomma att varan är slutsåld när du kommer till kassan.

Hur lång leveranstid har ni?
Svar: Din order levereras inom 2-6 arbetsdagar, förutsatt att den vara du beställt finns i lager. Till vissa orter kan längre leveranstid förekomma.
Vid veckor med röda dagar samt vid vissa kollektionssläpp kan leveranstiden förskjutas något. Leveranstiden kan även variera för dahlior och andra känsliga produkter som påverkas av väderförhållandena.

Var är min beställning?
Svar: Varorna skickas inom 1-3 dagar förutsatt att den vara du beställt finns i lager. När försändelsen lämnat oss levereras den till valt ombud inom 1–3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor.
Om det är så att din leverans dröjer och du inte hört något ifrån oss är du välkommen att kontakta Zetas kundtjänst. Glöm inte att ange ditt ordernummer och ditt fullständiga namn.
I aviseringen från postnord finner du även ditt kollinummer som du själv kan använda om du vill spåra eller följa din försändelse.
Spåra din försändelse här
Observera att paket under 0,15 kg skickas som brev och är ej spårbara.

Hur skickas min beställning?
Svar: Vi levererar våra försändelser med PostNord och tjänsterna Brev (Ej spårbart) och MyPack Collect. Fler tjänster kan komma att bli tillgängliga i framtiden.

Mypack Collect
Leveranstid: 2-3 vardagar
Paketet levereras till ditt val av ombud eller paketbox.
Ombud: Gör du inget val skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via PostNord App och via sms.
Paketbox: Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via PostNord App och Mobilt BankID. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.
Om Postnord inte kan leverera din försändelse av olika anledningar behöver du boka en ny leverans.
I aviseringen från postnord finner du även ditt kollinummer som du själv kan använda om du vill spåra eller följa din försändelse.
Observera att vi ej kan ta ansvar för PostNords leveranshantering/tider.

Kan jag byta varor?
Svar: Vi erbjuder tyvärr inte byte av varor, oavsett om det gäller färg eller storlek. Växter och andra levande produkter har inte heller öppet köp. Kontakta kundtjänst om du fått fel vara så hjälper vi dig med ditt ärende.

Kan jag avbeställa en order?
Svar: Tyvärr kan vi inte avbeställa en order när den har lagts. Efter att du har mottagit varorna kan du givetvis välja att returnera dem inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen. Så fort vi har mottagit din retur kommer du att återbetalas.

Hur länge ligger mitt paket hos Postnord?
Svar: Har du angett att få ditt paket skickat till ditt närmaste postombud så ligger paketet enligt PostNord kvar 7 dagar. Sedan skickas det tillbaka till oss som avsändare.

Skickar ni till Åland?
Svar: Nej. I dagsläget har vi dessvärre inte möjlighet att skicka våra varor till Åland.

Cart

Congratulations! Your order qualifies for free shipping Shop over €60 and get free shipping.
No more products available for purchase